۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶

رئیس حوزه هنری مازندران:

نمایشگاه تولیدات هنری مازندران در دانشگاه آکتائو برپا می شود

 نمایشگاه تولیدات هنری مازندران در دانشگاه آکتائو برپا می شود

ساری- رئیس حوزه هنری مازندران گفت: ۴۰ اثر هنری از تولیدات حوزه هنری در دانشگاه «یسه نوف کاسپین» آکتائو کشور قزاقستان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی معصومی افزود: طی رایزنی‌های صورت گرفته با سفارت ایران در قزاقستان (و دکتر حبیب الله ملکوتی فر سرکنسول ایران در اکتائو) رویداد یاد شده با هدف معرفی آداب و سنن مازندران صورت خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به حضور ایرانیان در شهر آکتائو ادامه داد: با تمام مرزبندی‌های موجود، اشتراکات و یا نزدیکی‌های فرهنگی در برخی زمینه‌ها با کشورهای حوزه دریای خزر باعث شده مسئله فرهنگ و آئین و مؤلفه‌های زیست بوم برای دیگر کشورها امری جذاب و قابل توجه باشد.

رئیس حوزه هنری مازندران با تاکید بر اینکه دانشگاه یسه نوف کاسپین محل حضور فرهنگ پژوهان و محققانی است که مخاطبان این نمایشگاه خواهند بود افزود: حوزه هنری مازندران در سند جدید تحول خود، به عنوان پرچمدار هنر آئینی و سبک زندگی، مأموریت‌های مشخصی در این زمینه‌ها با رویکرد تولید و فعالیت‌های فرهنگی هنری یافته است و این نمایشگاه فرصتی در عرصه بین‌المللی است تا بتوانیم به معرفی این فرهنگ غنی پر از حماسه و پهلوانی، مردمان سختکوش و معتقد بپردازیم.

معصومی گرجی همچنین گفت: آثار یاد شده از تولیدات دوسال اخیر این مرکز در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی (با موضوع فرهنگ و ادب مازندران و اشعار علامه حسن زاده آملی به عنوان یکی از مفاخر جهان اسلام) و عکس (با موضوع فرهنگ، آداب، آئین، معماری و مناظر مازندران_ از مجموعه کتاب عکس سامون) اس. ت و در کنار این آثار بخشی از پوشش محلی و ابزار و ادوات سنتی زندگی مردم مازندران نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه تولیدات حوزه هنری مازندران در دانشگاه یسه نوف کاسپین آکتائو ۱۵ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کد خبر 5432432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha